انگوران زنجان

منطقه انگوران نگین زنجان

انگوران زنجان

منطقه انگوران نگین زنجان

انگوران زنجان

منطقه انگوران از توابع شهرستان ماهنشان از مناطق دارای قابلیت های فراوان برای رشد و توسعه ی استان زنجان است،اما متاسفانه بنا به علل متعدد؛کمتر توسعه یافته و یا بهتر بگوییم عقب مانده و محروم است.شاخصترین قابلیت منطقه برای رشد وجود معدن بزرگ سرب و روی و شرکت های وابسته به آن موسوم به معدن انگوران است که در سطح ایران و حتی خاورمیانه از معادن مهم و بزرگ به شمار می رود.علاوه بر آن وجود طبیعت بکر و زیبا همچون کناره های رود قشلاجوق که ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت گردشگری را دارد،همچنین کوهای سر به فلک کشیده با قابلیت ورزش ای کوهنوردی،صخره نوردی ،غارنوردی و اسکی و ...وجود ییلاق انگوران، منطقه حفاطت شده انگوران و پناهگاه حیات وحش انگوران ظرفیت های نابی را در زمینه های صنعت اکوتوریسم و پرورش صنعتی دام طیور و پرورش ماهی و زنبور داری ایجاد کرده است.همگی این موارد عواملی هستند که می توانند در رشد سریع منطقه تاثیر گذار باشند. اما متاسفانه نه تنها همه این استعداد ها به هیچ انگاشته شده است؛بلکه منطقه از داشتن ابتدایی ترین امکانات بهداشتی و فرهنگی و ... همچون یک بیمارستان مناسب که حق مردم است نیز محروم مانده است.
.از کتاب نام آوران انگوران( عیسی قاسم پور)

آخرین نظرات

پیدایش اولین مدارس رسمی در شهرستان ماهنشان و انگوران

اولین مدرسه رسمی در شهرستان ماهنشان در حدود سال 1315 شمسی در محله گویچه‌لی ماهنشان در منزل استیجاری مشهور به آقا اصغر تأسیس شد و آقای رحمانی از زنجان معلم آن مدرسه گردید. در سال 1320 آقای ملاعلی مکملی مدیر و آموزگار آن مدرسه شد. از اولین دانش‌آموزان آن مدرسه می توان آقایان حاج محمدعلی و حاج یوسف ملکی نام برد. در همان سال تأسیس آقای انعام‌ا.. از اهالی روستای پشتوک ماهنشان به عنوان اولین خدمتگزار آن انتخاب مدرسه گردید و در سال 1352 اولین نمایندگی آموزش و پرورش در ماهنشان با مسئولیت آقای رشتچی تأسیس شد.

قدیمی‌ترین مدرسه رسمی در منطقه انگوران به صورت دولتی در سال 1314 با مدیریت و آموزگاری آقای سید جلال‌الدین تدریسی تأسیس شد. (محمدی خواه، 1391).

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی